سرخط خبرها

درباره شایعاتی که در روزهای اخیر از زندگی خصوصی هنرمندان شنیدیم | هت تریک شایعات

  • کد خبر: ۸۲۶۶۰
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
درباره شایعاتی که در روزهای اخیر از زندگی خصوصی هنرمندان شنیدیم | هت تریک شایعات
ما همچنان تشنه شنیدن از زندگی خصوصی دیگران و شایعه پراکنی هستیم. در همین چند روز گذشته حداقل ۳ شایعه با محوریت بازیگران سینما و تلویزیون در فضای مجازی حسابی گردوخاک به پا کرد؛ یکی درباره فرشته حسینی و نوید محمدزاده، دیگری درباره پرویز پرستویی و آخری هم درباره فتحعلی اویسی.

شهرآرانیوز - شایعات هنوز دست بالا را دارند، هرچقدر هم رسانه‌ها تلاش کنند با تکیه بر اصول حرفه‌ای خبرنویسی رسالت خود را در مقابل جامعه به درستی انجام دهند، متأسفانه این شایعه است که با استفاده از فرصت فضای مجازی حسابی جولان می‌دهد و به مخاطبانی که عادت کرده اند، برای دریافت اطلاعات صحیح، خود را به زحمت نیندازند، خوراک خبری می‌دهد. در همین چند روز گذشته حداقل ۳ شایعه با محوریت بازیگران سینما و تلویزیون در فضای مجازی حسابی گردوخاک به پا کرد.

اولین شایعه مربوط به خبر جدایی «نوید محمدزاده» از «فرشته حسینی» بود، شایعه‌ای که از سوی برخی سایت‌ها و صفحات اجتماعی زرد طرح شد و دست به دست چرخید. اینکه ما برای دریافت چند دنبال کننده بیشتر یا گرفتن بازدید برای خبرهایمان راضی شویم به زندگی خصوصی دیگران تجاوز کنیم، کاری ناپسند و غیراخلاقی است. درباره شایعه دوم، مافیای شایعه سازی پا را فراتر گذاشتند و از زبان پرویز پرستویی، بازیگر پیش کسوت سینما و تلویزیون، فراخوانی در توییتر منتشر کردند. فراخوانی که نشان از خوش حالی آقای پرستویی از انتصاب «پیمان جبلی» به عنوان رئیس صداوسیما می‌دهد و در ادامه توصیه‌هایی از زبان او به رئیس رسانه ملی برای تغییر مدیران می‌کند.

پرویز پرستویی که از این اقدام سخت ناراحت شده با انتشار پستی در صفحه خود در اینستاگرام نوشته است: «بنده این فراخوان توییتری را تکذیب می‌کنم، ابدا در دنیای توییتر نیستم، کاش می‌دونستم کدام شیرناپاک خورده‌ای این متن را نشر داده که من روحم خبر نداره.»

شایعه سوم هم که جمعه بعدازظهر مثل طوفان شن به سرعت همه جا پخش شد، شایعه «به کما رفتن فتحعلی اویسی» یا همان آقای کاووسی خاطره‌های ماست. شایعه‌ای که یکی از دوستان او در گفتگو با یکی از رسانه‌ها مطرح کرد، بعد هم عکس‌ها و ویدیو‌های مربوط به این بازیگر نام آشنا به سرعت و با تیتر‌های عجیب و غریب دست به دست چرخید.

تا اینکه بعدازظهر جمعه مهرانگیز بهرامی، همسر فتحعلی اویسی، درباره آخرین وضعیت جسمی همسرش به باشگاه خبرنگاران گفت: «همسرم به هیچ وجه به کما نرفته و تنها دلیل مراجعه او به بیمارستان به دلیل مشکل قلبی است که چندین سال با آن درگیر است. وی چند روز را در آی سی یو سپری کرد و حالا خوشبختانه به بخش عمومی منتقل شده است. خدا را شکر شرایط تحت کنترل است و هیچ نگرانی وجود ندارد. ضمن اینکه برخی گفته اند همسرم به کرونا دچار شده که صحت ندارد و او تنها به دلیل مشکل قلبی به بیمارستان مراجعه کرده است.»

اینکه چرا شایعات شکل می‌گیرند و چرا جامعه از آن‌ها استقبال می‌کند، در این مقال نمی‌گنجد، اما ادامه دار بودن آن‌ها و قوت گرفتن پرداختن به آن‌ها نکته‌ای است که هرکدام از ما شهروندان می‌توانیم به نوبه خودمان از گسترش آن جلوگیری کنیم.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->